torsdag 29 mars 2018

Att fundera på en skärtorsdag

Dagarna går fort och långsamt på samma gång, varannan dag skiner solen och varannan dag snöar det, man vet inte om det nånsin kommer att bli varmt men samtidigt vet man att det så klart kommer att bli det. 


Jag lyssnar på Jenny Wilsons nya skiva Exorcism som bland annat handlar om att hon har blivit utsatt för en våldtäkt. Det är fruktansvärt så klart, samtidigt otroligt modigt att skriva musik om det. Tänker man efter är det egentligen väldigt märkligt att det är så ovanligt med tanke på hur många kvinnor som har den erfarenheten. Trots det (?) är det ingen skrämmande skiva, men jag kan tänka mig att många väljer att inte lyssna på den på grund av temat. Den är sårig, hård, vacker och jag tycker mycket mer om den än om hennes förra skiva. Kanske för att den är lite poppigare. Jo, det går tydligen att göra en poppig skiva som handlar om våldtäkt. På Nöjesguiden finns en bra intervju med Jenny Wilson för den som är nyfiken.



Nu väntar en heldag med jobb som förhoppningsvis går fort med tanke på hur många boksugna människor som rörde sig i butiken igår. I magen rör sig en liten skrutt som mår finfint (fast jag känner iofs inte att hen rör sig), vi var på ultraljud för ett par dagar sen så nu känns det som om jag kan andas ut lite igen. Att jag får så lov att tro på Cyklisten när han säger att "men nu ser ju jag att magen växer", efter att ha tjatat på honom i flera månader med frågan "men kolla nu, nu ser den väl lite större ut?" och mötts av en välvillig men inte särskilt medhållande min.

Och herregud, och jag höll på att glömma det som kommer att göra min påsk: 


!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...