söndag 17 december 2017

Ingen jul utan rök

Äntligen har jag haft tid att julstöka! Förra helgen tillbringades i Umeå, och helgen innan jobbade jag, så jag hade verkligen inte hunnit med något annat än att ställa upp en stackars adventsljusstake i fönstret.

Nu har hela lägenheten städats, juldukar och ljuslyktor plockats fram, en julgran står och väntar på balkongen och jag har för första gången i mitt vuxna liv gjort eget julgodis. Ni hör ju! Det är nästan så man blir lite illamående av den höga mysfaktorn. Jag lyckades dessutom övertala Cyklisten om att se på en av mina favoritfilmen (som jag dessutom tänker på som en julfilm, även om den bara innehåller pyttelite jul), Smoke från 1995 med manus av Paul Auster.


Nu väntar en hektisk sexdagarsvecka med galna julklappskunder, det är som tur jätteroligt men också helt utmattande, så jag håller tummarna för att ingen av mina vikarier ska bli sjuk utan att jag sen ska få vara julledig i hela fyra dagar. Låter inte som särskilt länge, jag vet, men efter fem (?) år inom handeln har jag blivit så pass van vid att julen inte innebär jullov att det faktiskt känns riktigt okej.

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...