onsdag 26 april 2017

Huvudet fullt

"Nämen jag tycker inte att det är så farligt med pollen i år."

HAHAHAHAHAHAHA.

Där fick jag. Jag hade visst missat att björken inte hade börjat blomma än. Idag har jag varit som i ett töcken, allergisk och förkyld på samma gång, men jag kunde som tur gå lite tidigare från jobbet. Var helt yr och snurrig och mådde inte alls bra, nu är jag dock ledig i dagarna tre så jag hoppas att det värsta går över. Men det fina vädret? Motionsstigen? Joggingskorna? Jag tror att allt får vänta några dagar så att jag inte helt plötsligt blir sjuk också.



Just nu konsumerar mina öron Mhairi McFarlanes Who's that Girl, väldigt rolig och torr och mysig på samma gång. Perfekt för stunder när man inte riktigt orkar med den där tjocka seriösa romanen, inte är sugen på en deckare men vill ha något lite lätt och smart (ogillar däremot det fjantiga omslaget). Mina ögon och öron (?) konsumerar Big Little Lies som jag tycker är rätt bra, älskar framför allt att få se Reese Witherspoon flera dagar i rad eftersom jag tycker att hon är kjempegrejt och verkar så trevlig. I fysisk bokväg är det fortfarande Auster som gäller, nu närmar jag mig sorgligt nog slutet, men även Anne Proulxs Barkskins, samt Louise Doughtys Blackwater som jag, ehem, råkade köpa på mig idag.

Nu ska jag steka morötter och lyssna på de sista kapitlen av McFarlane. Over and out. 

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...