fredag 30 september 2016

Hatlistan här också

Vilken rolig arg lista! Känns som att man borde fylla i den typ en tisdag eftermiddag då man har fått blöta fötter. Hittade den hos Always Monday.

Min äckligaste mat: Skolmaten i gymnasiet, får lite kväljningar när jag tänker på det, mandelsej utan salt och förkokta nedfrysta och sedan uppvärmda potatisar som var färdigskalade men som fick ett slags hölje runt sig. Uäk.

Fika jag tackar nej till: Stora bullar med sånt där tråksocker på, aka Svenskarnas storfavorit kanelbullen, inte så jättegott tycker jag. Fikar helst med något litet småbröd som inte är för sött, tycker att det blir för sliskigt annars. Klarar inte heller av att äta sötsaker om jag inte har ätit mat innan, blir alldeles darrig och illamående av det. Glass om jag är hungrig till exempel, kan vara det värsta. Mitt glassfönster är väldigt snävt.

Hatväder: Avsaknaden av väder, när det varken är sol eller regn eller varmt eller kallt och det inte ens går att se några skuggor och allt är konturlöst. Tycker inte heller om att ha solen i ögonen.

TV-program jag aldrig skulle titta på: Mästarnas mästare? Sveriges mästerkock? Hela Sverige bakar? Snaaaark.

Då tappar jag humöret helt och hållet: Alltså, jag tappar inte humöret så ofta. Alls. Det händer verkligen sällan. Men om jag gör det blir jag fruktansvärt förbannad och då är det oftast för att någon okänd person klankar in på min integritet och anser sig veta saker om mig på ett sätt som inte alls känns okej. Och då kan jag bli jäkligt långsint.

Sämsta musiken: Inställsamt svängig svensk pop med Stockholmsreferenser (Vaaasagaatan hit och Gullmarsplan dit, I don't care!), stenhård aggressiv musik som bara maler på, perfekt sjungen perfekt arrangerad musik i stil med Sofia Källgren.

Värsta tiden på dygnet: Eftermiddag, mellan klockan 14 och 17 ungefär. Vad gör man med den till?

Mitt sämsta humör: Pms-ångest som gör att jag känner mig ledsen och övergiven men sen när någon vill umgås vill jag bara vara för mig själv samtidigt som jag känner mig ännu mera övergiven. Eller, om vi drar det mer åt agressionshållet: folk som inte har suttit på en cykel sen de var 12 men sen klagar på cyklisterna som inte följer trafikreglerna och är SÅ farliga och sen sätter sig i sina bilar som är de som styr stadsplaneringen och själva orsaken till att det inte finns bra cykelvägar och att det uppstår farliga situationer i trafiken.

Sämsta grejen jag äger: Hur sjukt är det att jag inte kommer på nånting? Antagligen för att det är så dåligt att jag har gömt undan det i någon skrubb nånstans.

Värsta personlighetsdragen: Obeslutsamhet in absurdum, bara VÄLJ nån gång då!

2 kommentarer:

minna lindeb sa...

Ha ha. Det här var ju behändigt. Nu behöver jag inte göra en egen lista längre. Du är jag.
ja men herregud alltså för folk som talar om för en hur man är. På finska: Voi Vittu!

Nina sa...

Vad häftigt, ska börja tänka på dig som en medsyster i mina (sällsynta) ilskeutbrott hädanefter!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...