torsdag 28 augusti 2014

Höstlistan!

Jag har varit på jakt efter en rolig höstlista att fylla i, Litteraturkvalsters höstlista har figurerat i många bloggar men jag tycker att jag har lite för dålig koll på höstens utgivning för att svara på den. Alltid roligt att läsa om vad andra vill läsa, fast jag är ju också nyfiken på vad andra ska göra i höst. Knåpade därför ihop en egen höstlista. Stjäl den gärna om ni vill!

Mina tre bästa hösttips:
I mitt anteckningsblock har jag skrivit upp att jag; 1) inte ska stressa upp mig när jag har tidiga arbetspass eftersom det inte påverkar något annat än mitt eget välbefinnande, 2) ska göra ny mat till mina matlådor, 3) gå oftare till bibban, 4) spara pengar. Det är mina egna tips till mig själv för att göra vardagen lite lättare.

Det här ser jag mest fram emot i höst:
Att komma in i nya vardagsrutiner med nytt boende, att åka ut på landet och hälsa på Cyklisten, Bokmässan (!) i slutet på september, att hänga mycket med Hanna och mina andra vänner. Kanske en och annan fest också, det har varit väldigt skralt på festfronten den senaste tiden.

Det här vill jag gärna se när jag äter frukost.

Om du skulle förändra en sak i ditt liv under hösten, vad skulle det vara?
Jag skulle vilja börja gå lite fler långpromenader, det har liksom fallit bort litegrann. Gillar ju verkligen flanerandet och det tillhörande filosoferandet, så jag ska nog försöka skärpa mig på den fronten.

Som jag promenerade när jag bodde i London!

Det här vill jag läsa i höst:
Tana Frenchs The Secret Place, Katarina Wennstams Skuggorna, Robyn Davidsons Tracks. Det är i alla fall de tre böckerna som jag just nu har reserverat på bibban.

Den här ska jag också läsa, boken med mitt absoluta favoritomslag just nu!

Det här bävar jag för i höst:
Riksdagsvalet...

Vilka inköp behöver du göra inför hösten?
En jacka av något slag, joggingskor, lite jobbkläder, ett par mjuka men snygga byxor (också till jobbet)

Det här lyssnar jag på i höst: 
Mina favoritpoddar just nu: Moa&Mathildas podcast (börja inte helt i början, det blir mycket bättre mot mitten någonstans), Karin&Sara, Ett eget rum. Förhoppningsvis får jag också lyssna på fler mysiga LP-skivor hemma hos Hanna.  

Tycker du också att ordet "höst" börjar förlora sin betydelse nu när du har läst det så många gånger? 
En höst är en höst är en höst... nej, jag förstår inte vad det betyder längre.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...