onsdag 27 november 2013

Tips till (mina) föräldrar

Bara några dagar kvar av månaden, snart är det december. Oj så fort det har gått och bla bla bla, ni vet hur det brukar låta. Tycker ändå november har varit bättre än oktober det här året. Vet inte riktigt vad jag har gjort. Jo, skrivit. Skrivit, skrivit och skrivit. Det är inte slut än så jag ropar inte hej, men det har gått mycket bättre än jag hade trott.

December: NaNoWriMo är slut
December: Malin börjar förhoppningsvis blogga igen
December: man får börja julpynta

Ni ser, det blir en händelserik månad. 

Igår skrev jag dubbla nano-kvoter, ska försöka fortsätta med det idag. Sen ska jag ge mig ut på adventskalenderjakt. Jag vill inte ha en chokladkalender. Jag vill ha en sån där gammaldags fin sak med bilder och glitter och kanske några rödkindade barn som åker skridskor framför en jättestor julgran. Var hittar man sånt i den här stan? I en bokhandel? NK? 

Och så förresten, ej att förglömma: min ypperliga kollega Marcus har vunnit Forma Books bloggpris för årets bokblogg! Alla måste läsa Marcusbiblioteket! Särskilt vissa av er (mamma och pappa, jag tittar på er) som är minst lika boknördiga som jag. Jag kan exempelvis varmt rekommendera "CSI: Bokomslag #2", passar såväl boknördar som fotonördar (igen, harkel harkel, mamma och pappa). 

Vad mer? Jag har inlett den långa processen som heter mina tänder. Det känns som om någon borde ställa upp en skylt framför min mun där det står typ "Folktandvården bygger nytt. Klart i november 2014" eller något i den stilen. Och just ja, köp inte angora från Kina. 

He va he.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Köpte scouternas kalender i dag, lite i misstag, var lite mycket änglar och sånt men jättemysig. Finns i akademibokhandeln. /Syster S.

Nina sa...

Min föreställer en massa barn som står kring jultomtens släde. Stjärnhimmel, glitter, snö. Just som det ska vara!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...