onsdag 6 november 2013

Spontan måndag

I måndags var jag ledig och fixade diverse ärenden i stan och träffade förstås Hanna för lite fika och skvaller. Hon var också ledig och hade varit till frissan vilket inspirerade mig att äntligen (ja, det är värt en kursivering) boka tid åt mig själv. Det ena ledde till det andra och det hela slutade med att vi åt middag och spelade Carcassonne hemma hos Hanna och Jonas. Och drack några öl. 

Varför är inte alla måndagar sådana?

Hanna och Micke var bittra fiender
Jag är så glad över att ha lyckats sprida ordet om detta spel vidare, det är så sjukt roligt (och beroendeframkallande). Det blev inte heller sämre för att jag vann två av tre spel. Höhö.

Jonas hade konstig taktik enligt mig

Sen slutade dagen med det som egentligen var mitt ärende hos Hanna, nämligen klädlån. Jag var på jakt efter jobbkläder i stan då Hanna kom med den utomordentliga idén att jag kunde låna kläder av henne istället för att köpa nya. Så smart! Tyvärr skulle det inte gå lika bra vice versa, men hon jobbar trots allt i en klädbutik. Om någon vill ha böcker däremot är det bara att knacka på hos mig.

2 kommentarer:

ormhanna sa...

Alltså bästa måndagen! Tack för att DU fick mig att äntligen skaffa det där träningskortet. Lånar gärna böcker snart (ska bara läsa klart dom jag har, hehe). KRAM!

Nina sa...

Fast egentligen släpade jag ju med dig för att jag själv skulle få tummen ur. :D Tur att det funkade för oss båda!

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...