onsdag 19 juni 2013

Kulturkonsument!

Åh enkäter dagar då jag har jobbat öppningspass. Ointressant och överflödig information, varsågoda.

Första skivan jag köpte: Take Thats Everything Changes. 1993 var helt klart mitt år.
Senast spelad låt: "Recover" med CHVRCHES. 
Första siten jag kollar när jag vaknar: Min mail.
Spel jag spelar mest: Just nu frågespelet "Boknörd". Rekommenderar varmt. Sen fick jag just ett 90-tals Trivial Pursuit av min vän Linda, så det lär också bli aktuellt i sommar. Älskar brädspel!
VOD-tjänst: Eeeh...
SVT Play-tips: Säger som Helena, "Spung". Som ett svenskt Skins bara bättre. 
Favoritradioprogram: Hm, svår fråga, lyssnar på rätt mycket radio. Gillar både Lundströms bokradio och, kanske lite otippat, Radiopsykologen. 
Söndagskulturkonsumtion: Film kanske? Känner mig helt out of the loop gällande tv-serier just nu.
Dyraste kulturvana: Tror att jag är ganska sparsam (pengamässigt), men kanske festivaler och konserter? De kostar ju oftast en hel del. 
Film jag sett flest gånger: Det finns några stycken, men Almost Famous är nog favoriten.
Bok jag läst flest gånger: Samma här, skulle gissa på Scott F. Fitzgeralds Tender is the Night.
Favorittidskrift: Ingen särskild, är en väldigt sporadisk tidskriftläsare.
Konstart som är svårast att relatera till: Teater där publiken förväntas delta. Fyyyy.
Konstverk jag skulle vilja äga: Alldeles för svår fråga. Tänker bara genast på att jag inte behöver äga konst, att det skulle bli sjukt dyra försäkringar, man skulle inte kunna slappna av... ni fattar. 
Verk som fått mig att gråta: Är väldigt gråtomild (ja, det är ett ord). Kan inte svara på det. Brukar oftare bli tårögd av rörande scener än av sorgliga sådana.
Favoritsite: Säger som Jessi: bloggar av alla de slag! Men också Filmtipset. Så praktiskt och beroendeframkallande.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Haha, gråtomild!

Nina sa...

Man gör sitt bästa för att svenskan ska bli ett lika rikt språk som engelskan.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...